Sander Wijdemans
11 mei 2021 17:48
door Sander Wijdemans
Categorie:
MKB-nieuws

Hoe geef je je webshop een persoonlijke uitstraling?

#Advertorial

Heb je een webshop en verkoop je online producten? Dan telt ook de look van je online winkel mee! Het is leuk om je webshop een persoonlijke uitstraling te geven, die past bij jou als eigenaar en bij de producten die je verkoopt. Dit kan zelfs de herkenbaarheid vergroten! Hoe je dit slim aanpakt? Lees verder voor onze tips en tricks.

Hoe geef je je webshop een persoonlijke uitstraling

Webshop met een unieke look

Allereerst kun je een persoonlijk jasje verzorgen door de looks van je webshop te optimaliseren. Zorg er daarom voor dat je een eigen webshop hebt: hierbij heb je meer opties dan op een verzamelplatform waar honderden verkopers hun producten aanbieden. Met het systeem Magento kun je bijvoorbeeld op een geheel unieke manier een online shop inrichten. Let onder andere op het kleurgebruik: zorg voor bepaalde huiskleuren die je terug laat komen. In de fotografie kun je tevens een vaste stijl aanhouden, evenals in de typografie. Ook met een webshop via Shopify heb je veel mogelijkheden om uit te kiezen. Je kunt bijvoorbeeld een thema uitzoeken dat helemaal in jouw straatje past, waarmee het eenvoudig is om je webshop online te zetten.

Laat de gezichten van je bedrijf zien

Als je een fysieke winkel zou hebben, zouden je klanten jou en je personeel zien staan. Dat maakt het winkelen leuk! Ook met een webshop kun je hieraan denken. Kies er bijvoorbeeld voor om een informatiepagina in te richten, met een leuke foto en een tekstje over jou en je eventuele teamleden. Een videoboodschap werkt nog sterker, waarin je klanten je horen praten. Zo vergroot je de waardering voor jouw bedrijf! Naast je website voor je shop, is het ook een goede optie om in persoon online aanwezig te zijn via social media. Deel hier bijvoorbeeld regelmatig updates en beelden van achter de schermen, waarbij je ook zelf in beeld bent.

Producten inpakken: op persoonlijke wijze

Denk naast je online representatie ook aan het pakketje dat je opstuurt naar je klanten toe! Het is voor de klant leuk om een gepersonaliseerd pakketje te ontvangen. Pak het bijvoorbeeld mooi in, met fraai pakpapier, om maar iets te noemen. Mocht je er de tijd voor hebben, is ook een handgeschreven kaartje waarin je de klant bedankt een goed idee. Personaliseer de pakketten verder met visitekaartjes, stickers of goodies zoals een pen.

Persoonlijke en goede service bieden

Ten slotte is persoonlijke service onmisbaar om het succes van je bedrijf te vergroten. Neem zelf de tijd voor de klantenservice of schakel de hulp in van bijvoorbeeld een freelancer. Je kunt het best zo open mogelijk zijn in de communicatie, door je naam en eventueel een profielfoto in de afzender te zetten. Verder is het belangrijk om snel te antwoorden op vragen en om dit altijd op een beleefde manier te doen. Zo scoor je punten!

Reacties