Direct het juiste bedrijf

Mei 07 2013

Wijzigingen in Google AdWords

Vorig jaar juni vereenvoudigde Google het opzetten en managen van campagnes in Google Adwords. Je kon het campagne type kiezen dat het best bij je past. Gisteren heeft Google op Inside Adwords dat het in de komende weken gaat beginnen met het aangekondigde migreren van campagnes. Wat veranderd er in Google Adwords? Alle campagnes die

Mei 03 2013

Hoe ziet online winkelen in 2020 er uit?

Hoe winkelt de consument online naar producten en diensten in het jaar 2020? Die vraag willen samenwerkende brancheorganisaties gaan beantwoorden in het onderzoeksprogramma Shopping2020. Wat is het doel van Shopping2020? Met Shopping2020 wil men ondernemers handvatten geven om met veranderend consumentengedrag om te gaan. In Shopping2020 werken onder meer ANVR, BOVAG, CBW-MITEX, MODINT, NUVO, UNETO-VNI,

Mei 01 2013

Een beetje mannelijk mag best!

Als vrouwelijke ondernemer kan ik me verbazen over hoe andere dames zichzelf in de markt zetten. Of hoe mannen dat voor hen doen. Het is persoonlijk en het maakt niets uit voor het werk dat je aflevert. Toch moet ik het volgende even kwijt. Vrouwen willen al jaren graag op hetzelfde niveau werken als mannen.

Mei 01 2013

Speciale Google Doodle Koninginnedag – Kroningsdag 2013

Bij speciale gelegenheden en speciale dagen is de “Google Doodle” wereldwijd of lokaal vaak aangepast. Zo ook gisteren tijdens Kroningsdag – Koninginnedag 2013. Vaak wil Google met de speciale Doodle’s laten zien wat zo’n speciale gelegenheid inhoudt. De resultaten leveren vaak mooie, verrassende en soms zelfs ontroerende Google Doodle’s op die in één oogopslag duidelijk

Apr 29 2013

Groet zoals je het bedoelt

Ik vind het leuk om dieper in te gaan op wat mensen nu eigenlijk zeggen en wat ze ermee bedoelen. Dit geldt bij online teksten, maar ook zeer zeker in ons dagelijks ‘offline’ taalgebruik. ’Alles goed?!’ is daar een goed voorbeeld van. Mijn eerste bijdrage voor het Bedrijven Blog Nederland gaat hierover. ‘Hé! Alles goed?’

Apr 26 2013

MKB-ers zijn nog steeds slecht vindbaar. Pak je kansen!

Het gaat slecht met het MKB anno 2013. Maar wat doen detaillisten zelf aan marketing? En met name aan lokale vindbaarheid en online marketing? Bar weinig. Er zijn echt nog zoveel kansen voor het MKB. Waarom worden ze niet benut? Echt heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Ter illustratie haal ik een voorbeeld uit

Apr 26 2013

Column Kees de Jager – De Rock & Rolstoel

Regeren is vooruitzien, en voor ouwe rockers wordt het in de nabije toekomst afzien. Mijn advies: Speel daar op in als slimme ondernemer! De komende jaren worden al die hardrockers uit de seventies en eighties, oud en/of gehandicapt. Hun door ‘seks, drugs and rock & roll’ uitgewoonde lichamen snakken naar rust. Maar dan wel in

Apr 25 2013

Omzet is vaak dichterbij dan je denkt

De meeste ondernemers zijn momenteel druk bezig met het zoeken naar nieuwe klanten. Kosten noch moeite worden gespaard. Een nieuwe klant vinden kost geld maar vooral veel tijd. U zult heel veel energie moeten steken in het winnen van het vertrouwen van deze klant om ervoor te zorgen dat hij zijn zuurverdiende geld bij u

Apr 25 2013

Website maken: Waarom voor WordPress kiezen

Je gaat een website maken en nu moet je een CMS – Content Management Systeem kiezen. Terecht hoor je dan vaak dat je voor een zogenaamd “open Source” CMS moet kiezen. Dat is goedkoop of gratis, er zijn veel mogelijkheden met ontwerp en/of templates, de vindbaarheid is goed, etc. Nu is de vraag welk “Open

Apr 22 2013

Succesvol nearshoren: hoe doe je dat?

De klassieke dooddoener dat deze vraag niet zo makkelijk is te beantwoorden, gaat al geruime tijd niet meer op. Volwassen nearshore software-ontwikkelbedrijven hebben samen met hun opdrachtgevers namelijk zo veel ervaring opgebouwd dat ze succesvol kunnen samenwerken in iedere situatie die voldoet aan een beperkt aantal randvoorwaarden. Na een korte opsomming van die randvoorwaarden zal