Frank Smit
21 maart 2017 09:31
door Frank Smit
Categorie:
Marketing

MediaRate is het nieuwe en unieke media-rating-platform gebaseerd op social engagement

#Advertorial

MediaRate is gelanceerd. De mediawereld is hiermee een nieuw en uniek mediarating-platform rijker dat bepaalt hoe televisieprogramma’s scoren op basis van social engagement. MediaRate is het nieuwe meetinstrument waarvoor de bedrijven OBILytics en SyncKroon een samenwerking zijn aangegaan.

Op basis van duizenden online berichten wordt door het systeem realtime een rating gegeven aan alle televisieprogramma’s die worden uitgezonden tussen 18.00 en 24.00 uur bij publieke omroep en commerciële zenders.

Deze rating geeft zendermanagers, omroepen, adverteerders en programmamakers actuele en verfrissende inzichten in hoe uitzendingen door kijkers worden ervaren. Door deze inzichten te gebruiken kunnen zij tijdens uitzendingen en in de reclameblokken daar omheen relevanter te zijn voor hun kijkers.

Aanvulling op traditionele kijkcijfers; de kracht van MediaRate

MediaRate biedt een aanvulling op de traditionele manier van kijkcijfermeting door toevoeging van data uit online bronnen, zoals sociale media (Facebook, Twitter en Instagram). Wie zijn de kijkers van een bepaald programma en wat zijn hun interesses? Waar reageren de kijkers positief en negatief op? Wat maakt dat zij überhaupt reageren?

Door op de hoogte te zijn van de wensen van kijkers, ben je als net-, zendermanager of redactie beter in staat programma’s optimaal af te stemmen op de kijker en zo zijn/haar aandacht langer vast te houden. Daarnaast kunnen reclameopbrengsten groeien wanneer relevante reclame voor de juiste doelgroep in de reclameblokken wordt getoond.

Het bekijken van de dagelijkse MediaRate Top 25 programma’s, Top 5 omroepen en Top 3 zenders is gratis via onderstaande website of social mediakanalen van MediaRate. Geactualiseerde, op eigen programma’s of doelgroep toegespitste rapportages zijn eveneens, zij tegen betaling, toegankelijk.

“MediaRate biedt belanghebbenden interessante mogelijkheden die ze op basis van de kijkcijfers alleen niet krijgen”, aldus Frank Smit, mede-oprichter van OBILytics. Enkele voorbeelden hiervan zijn het opstellen van kijkersprofielen, het maken van concurrentieanalyses en het bepalen van relevante onderwerpen voor nieuwe formats en programma’s.

MediaRate levert beter klantbeeld via gepersonaliseerde data

MediaRate is ontstaan vanuit een samenwerking tussen data-expert OBILytics en mediabedrijf SyncKroon. Waar eerstgenoemde organisaties helpt om een 360 graden klantbeeld te ontwikkelen op basis van big data, is SyncKroon met managing director Martijn Kroon actief in projectmanagement van diverse innovatieve mediaconcepten.

Met MediaRate streven SyncKroon en OBILytics naar een betrouwbare en aanvullende bron die gebruikt kan worden om op basis van uiterst relevante data uitspraken te doen over televisieprogramma’s.

Reacties