Hans van Schip
9 oktober 2013 11:11
door Hans van Schip
Categorie:
Online Marketing

Het nieuwe Google algoritme: “Hummingbird” oftewel Kolibrie uitgelegd

Het nieuwe Google Algoritme Hummingbird laat al effecten zien! Wat zijn dan de effecten van Hummingbird? Wat je moet weten over het Hummingbird Algoritme lees je hier.

HummingBird, Panda and Penguin! Mijn werk om SEO te verzorgen lijkt steeds meer op dierenverzorger 😉
Eigenlijk weten we nog te weinig en kan ik ook nog niet exact de vinger op de zere plekken leggen. De eerste effecten van Google’s Hummingbird zijn echter wel al zichtbaar en duidelijk is dat content en Social Media belangrijker worden dan ooit. Zoals Google al de algoritme omschrijving wijzigde eerder dit jaar, lijkt Hummingbird voor de uitvoer te gaan zorgen.

Als je in Google denken de uitleg bestudeerd, wordt ook wel al duidelijk waar onze vrienden uit de USA met het nieuwe Google algoritme naartoe willen. Hieronder eerst een korte beschrijving en uitleg in beeld met een overzichtelijke infographic van Hubshout.
Daarna een korte toelichting met extra info en linkjes in het Nederlands.

Nieuw Google Algoritme in beeld

HubShout

 

Wat valt direct op in het nieuwe algoritme van Google

Google noemde het nieuwe algoritme “Precise and fast”. Precies betekent in Googletermen dat je precies bij de juiste info moet komen. Gebruik van juiste titel, beschrijving en koppen met vooral ook een duidelijke en goede navigatie binnen de website of webshop blijven heel belangrijk.

Snel betekent dat je de boel technisch in orde moet hebben. De snelheid van jouw website of webshop blijft net als navigatie en usability onverminderd belangrijk. Sterker nog, wordt zo mogelijk nog belangrijker!

Als je deze twee factoren combineert met het idee achter het nieuwe Google algoritme om beter context en bedoeling te begrijpen in plaats van losse KeyWords / zoekwoorden, begrijp je dat een goede krachtige titel en beschrijving met duidelijke context en aansluiting in de koppen(heading) en binnen de overige content nog belangrijker is dan het al was.

Deze worden als ze juist zijn ook weergegeven op de resultaten pagina van Google(SERP) in de zogenaamde Snippet zoals al aangegeven in het artikel met hulp om beter op te vallen binnen de zoekresultaten.

Eigenlijk vallen met het nieuwe Google algoritme alle laatste wijzigingen binnen de SEO factoren en het schrappen van de PageRank op hun plaats en worden uitgevoerd zoals was aangekondigd.

Ik blijf jullie van het laatste nieuws voorzien met betrekking tot dit nieuwe Google algoritme en natuurlijk blijven alle bloggers hier jullie up 2 date houden op het gebied van Zoekmachine Optimalisatie – SEO.
Zal deze post regelmatig blijven aanvullen en wijzigen, maar bij grote bekendmakingen en wijzigingen wordt er een nieuwe korte post aan gewijd.

Reacties