Sander Wijdemans
6 januari 2022 09:38
door Sander Wijdemans
Categorie:
Direct Marketing

Tips en ideeën om een flyer te maken die opvalt

#Advertorial

Flyers kunnen een effectieve en goedkope manier zijn om jouw bedrijf te promoten, ongeacht de grootte van je onderneming. Hoewel flyerdistributie een veelgebruikte marketingstrategie is, bereiken niet alle flyers hun doel goed in de drukke markt van vandaag. Het doel is om de aandacht van mensen lang genoeg vast te houden, zodat ze jouw flyer daadwerkelijk kunnen lezen en ernaar handelen. Hoe bereik je dit doel? Hier zijn enkele bewezen flyertips die professionals gebruiken om geweldige flyerontwerpen te maken.

Tips en ideeën om een flyer te maken die opvalt

1. Creëer een centraal punt

Wat is het eerste dat je wilt dat mensen opmerken? Betrek de lezers eerst met die focus. Om een ​​uniek brandpunt te creëren, moet u het volgende gebruiken:

  • Hoogwaardige, kristalheldere en kleurrijke afbeeldingen die de aandacht trekken, sfeer creëren en je verhaal ondersteunen
  • Gebruik kleuren die passen bij jouw merk en kleuren die een eye-catching effect hebben.
  • Kies voor de juiste letterstijl en -grootte

2. Spreek je doelgroep aan

Voordat je jouw flyer maakt, moet je wat onderzoek doen om jouw doelgroep te bepalen. Dit zal je helpen jouw boodschap en toon in lijn te houden met het type klanten dat je wilt bereiken. Hoewel je wilt dat jouw flyer opvalt, wil je dat deze specifiek de aandacht trekt van jouw doelmarkt. Als je bijvoorbeeld alleen autoliefhebbers wilt aanspreken, zal het gebruik van specifieke termen en beschrijvingen jouw flyer helpen de aandacht te trekken van mensen die geïnteresseerd zijn in het kopen van een auto. Schrijf ook vanuit hun perspectief en gebruik de woorden ‘jij’ en ‘jouw’ in plaats van ‘wij’, ‘ons’ of ‘ik’.

3. Houd de inhoud eenvoudig

Als het gaat om het maken van flyers die opvallen, is minder meer. Onthoud dat je maar een paar seconden hebt om de aandacht van je potentiële klanten te trekken, en maar een of twee seconden om ze aan je product te binden. Daarom heb je beknopte, directe inhoud nodig over wat jouw product is, wat de voordelen zijn en andere belangrijke details. Maak jouw flyer niet te vol met veel afbeeldingen en tekst. Maak korte maar effectieve inhoud en houd rekening met het volgende:

  • Maak de kop pakkend of provocerend met een paar zorgvuldig gekozen woorden. Wees creatief in het opnemen van krachtige woorden en uitdrukkingen zoals “De geheimen van”, “Ontgrendelen”, “Hoe”, “Ontdekken”, “Bewezen” en meer.
  • Gebruik actiewoorden. Maak jouw productaanbod nog spannender door actieve werkwoorden te gebruiken. Vermijd het gebruik van passieve stem.
  • Gebruik opsommingstekens. Zet de tekst, met name de voordelen, in gemakkelijk leesbare en verteerbare opsommingstekens in plaats van lange alinea’s.

4. Focus op de voordelen

Het is niet genoeg om de aandacht van jouw klant te trekken. Je hebt ze nodig om in de buurt te blijven, zodat je je hele boodschap kunt overbrengen. Houd ze geïnteresseerd door hun aandacht te belonen. Beantwoord de hoofdvraag van jouw potentiële klanten: “Wat zit er in voor mij?” Vind manieren om te beschrijven wat jou een betere keuze maakt dan de concurrenten. Je kunt de concurrentie verslaan door krachtige terminologie te gebruiken, zoals ‘gratis’, ‘korting’ en ‘garantie’.

5. Afdrukken in hoge kwaliteit

Een ander essentieel element voor het maken van opvallende flyers is de uiteindelijke afdruk. Een hoogwaardige afdruk kan net zo belangrijk zijn als al het andere dat je op jouw flyer plaatst. Om deze stap gemakkelijk te maken, kan drukwerkonline snel en vakkundig drukken. Als je thuis een printer hebt, vergeet dan geen testafdruk te maken om te controleren of alle elementen op je flyer er goed uitzien.

Reacties