Sander Wijdemans
4 januari 2018 07:00
door Sander Wijdemans
Channel:
Marketing

Bedrijf laten opvallen met reclame op koffiebekers

Wanneer je bezig bent met reclame denk je in eerste instantie misschien niet aan koffiebekers. Toch zijn koffiebekers een uitstekend middel om reclame mee te maken. Zeker wanneer je koffie aan bezoekers uitschenkt of wanneer je iets onder de aandacht van medewerkers wilt brengen. Een kopje koffie is snel gezet en wordt vaak meegenomen naar verschillende locaties. Denk aan vergaderruimtes, bureaus of een bezoekersruimte. Op ieder moment kun je door middel van koffiebekers een boodschap achterlaten.

Reclame maken op koffiebekers

 Er zijn verschillende boodschappen die je op een koffiebekertje kunt delen. Denk aan de volgende berichten:

  • Bedrijfslogo en huisstijl

Koffiebekertjes worden voor verschillende doeleinden ingezet. Wanneer je voor een koffiebekertje met eigen huisstijl en bedrijfslogo kiest is dat het eenvoudigst. Zo kun je een koffiebekertje op allerlei manieren inzetten. De ideale manier om jouw organisatie onder de aandacht te brengen!

  • Kernwaarden van organisatie delen

Het bedrijfslogo en de huisstijl vertellen vaak weinig over jouw organisatie. Als je een eigen visie wilt overbrengen kom je al snel op de kernwaarden van jouw organisatie. Wanneer je de kernwaarden van jouw organisatie uitdraagt is het belangrijk om hier zowel tekstueel als grafisch invulling aan te geven. Als dit op de juiste manier doet is het mogelijk om jouw merk sterker neer te zetten en kun je jouw medewerkers op scherp zetten.

  • Evenement promoten

Het promoten van een evenement is vaak lastiger dan gedacht. Zowel voor klanten als medewerkers! Het is belangrijk dat hier op de juiste manier over na wordt gedacht. Het koffiebekertje is daar een uitstekend middel voor. Vrijwel iedereen in jouw organisatie drinkt koffie en je kunt er direct iets mee onder de aandacht brengen.

Wanneer er een evenement gepromoot wordt dien je uiteraard ook rekening te houden met de gebruiksduur van bekertjes. Als een evenement gepasseerd is kun je deze koffiebekertjes namelijk niet meer gebruiken. Werk samen met een grafisch ontwerper of zoek een leverancier die je helpt met het grafische werk.

Koffiebekers laten bedrukken

Weet je welke boodschap op jouw koffiebekertjes past? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de bedrukking. Allereerst is het belangrijk om een geschikte leverancier te vinden. Een leverancier die op het juiste moment levert, voor een prima prijs en een leverancier die samenwerkt om tot de beste oplossing te komen. Wanneer je met een professionele leverancier werkt kan er worden gelet op het bestandsformaat dat je aanlevert en kunnen er aanbevelingen worden gedaan. Denk aan de bedrukking, hoeveel bekertjes je bestelt en het formaat van jouw koffiebekers. Je wilt het juiste formaat bestellen en iedere koffieliefhebber met een geschikt koffiebekertjes plezieren. Iets om serieus te nemen!

Reacties