Sander Wijdemans
27 juni 2023 16:00
door Sander Wijdemans
Categorie:
Direct Marketing

Bedrijven hebben baat bij offline marketing

Verschillende onderzoeken hebben de laatste jaren aangetoond dat het aantal aankopen wat consumenten online doen groeit. Een trend waarvan verwacht wordt dat deze zich in de komende vijf tot tien jaar door zal zetten. Ten onrechte wordt soms door bedrijven gedacht, dat het vanwege deze trend voornamelijk belangrijk is om de focus op online marketing te leggen. Het tegendeel blijkt waar te zijn! Consumenten hechten een grote waarde aan de offline zichtbaarheid van organisaties en merken. Het komt de betrouwbaarheid ervan ten goede. Daarbij helpt buitenreclame van een partij als NPB Media de zichtbaarheid en naamsbekendheid van organisaties in korte tijd sterk te verbeteren.   

Bedrijven hebben baat bij offline marketing

Verschillende vormen van offline marketing mogelijk 

Offline marketing kent verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld aan lichtmastreclame, waarbij een bord met een reclame-uiting van je organisatie aan een lantaarnpaal gehangen wordt. Gebruik zo’n bord niet alleen om je naamsbekendheid te verbeteren, maar bijvoorbeeld ook om consumenten de weg te wijzen. Ideaal voor organisaties die zich onlangs in een stad gevestigd hebben, of bijvoorbeeld een pand hebben welke verder bij het centrum vandaan ligt. 

Naast lichtmastreclame zou je ook naar digitale reclame kunnen kijken. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om een digitaal bord aan een lichtmast, of een klassieke abri langs de kant van de weg. Het voordeel van dergelijke reclame-uitingen is het gegeven, dat deze door honderden of zelfs duizenden voorbijgangers worden gezien. Vaak staan abri’s op premium locaties in een stadscentrum. 

Maatschappelijke betrokkenheid door rotonde te sponsoren 

Vergelijkbaar met lichtmastreclame en een digitale abri, zou je het sponsoren van een rotonde kunnen overwegen. Een rotonde sponsoren is voornamelijk interessant, wanneer deze mogelijkheid in de directe omgeving van je bedrijfs- of winkelpand geboden wordt. Het biedt je de kans je maatschappelijke betrokkenheid als organisatie te tonen; je draagt bij aan het groen houden van de wijk. Net als bij lichtmastreclame en een abri langs de kant van de weg, is ook het bereik van een bord op een rotonde vaak zeer groot. Zo draag je op voordelige wijze bij aan het vergroten van de naamsbekendheid van je organisatie. 

Betrouwbare uitstraling met buitenreclame

Eerder las je al dat consumenten waarde hechten aan je offline zichtbaarheid; het komt de betrouwbaarheid van je organisatie ten goede. Mensen vinden het fijn als zij je offline tegenkomen, mede door het sterk toegenomen aantal frauduleuze online webshops. Wist je dat een consument je bedrijfsnaam zo’n vijf tot zeven keer tegen moet komen, voordat deze een aankoop doet? 

Reacties