Mike de Block
19 mei 2015 11:25
door Mike de Block
Channel:
Direct Marketing

Hoe benut je mond-tot-mond reclame het best als MKB bedrijf? Gebruik deze TIPS

Mond-tot-Mond Reclame best benut als MKB-bedrijf. Gebruik deze TIPS!Als je de definitie hanteert dat een bedrijf met maximaal 250 medewerkers tot het MKB behoort, kan 99 % van de Nederlandse bedrijven hiertoe gerekend kan worden.

Natuurlijk probeer je met behulp van diverse marketingmiddelen uit te springen tussen al die andere conculega’s. Maar wat is hier dan een succesvolle methode? Precies: goede mond-tot-mond reclame!

In dit artikel geeft Uniq Print enkele tips die kunnen bijdragen aan een goede mond-tot-mond reclame voor jouw bedrijf.

Mond-tot-Mond Reclame: Zorg dat men de bedrijfsnaam goed onthoudt

Ten eerste is het voor mond-tot-mond reclame belangrijk dat mensen de naam van het bedrijf onthouden. Mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld, dus het is beter dat ze de naam geschreven zien staan, dan dat ze deze alleen maar horen.

MoM reclameDe naam ergens van kunnen lezen zorgt voor een betere herinnering, zeker wanneer de naam nog eens gecombineerd wordt met een in het oog springend logo dat in het geheugen wordt opgeslagen. Een goede manier om de naam en logo onder de aandacht te brengen is door middel van een naambadge.

Maak de badges goed leesbaar met vetgedrukte letters en let op het lettertype, de kleur en de achtergrond. Een naambadge plaats je altijd op de rechterrevers: doordat je iemand een handdruk geeft met je rechterhand gaan je ogen automatisch naar de rechterschouder van de andere persoon van wie je de hand schudt.

Eerder zaken doen met iemand waarvan je de naam kent

De naam van iemand persoonlijk kennen van een bedrijf waar je contact mee hebt, heeft meerdere voordelen. Allereerst staat het veel klantvriendelijker en meer servicegericht omdat een medewerker zo niet alleen een anoniem gezicht is dat het bedrijf representeert.

Als klant kun je een medewerker met wie je gesproken hebt gemakkelijker terugzoeken of opbellen mocht dit later nog eens nodig zijn voor vervolgacties of andere vragen. Daarnaast zijn klanten eerder geneigd zaken te doen met iemand waarvan ze de naam kennen. Als mens proberen we altijd snel iemand te doorgronden en de vertrouwenswaardigheid te beoordelen. Een naam speelt hierbij zeker een belangrijke rol.

Herinnering werkt beter met een naam bij het gezicht

Naambadges moeten opvallen!Het zien van tekst en afbeeldingen en het horen van geluiden werkt in het geheugen versterkend. Hoe meer prikkelingen door zintuigen worden opgemerkt, hoe meer verbindingen tussen hersengebieden worden aangelegd en hoe gemakkelijker men zich dingen kan herinneren.

Iemand die zich voorstelt, waarvan de naam geschreven zichtbaar is zal gemakkelijk herinnerd worden. Je hebt immers een gezicht, de geschreven naam, en de uitgesproken naam.


Reacties