Social Media Strategie: Overzicht belangrijkste sociale netwerken – Infographic
Het bepalen van jouw Social Media Strategie begint bij de keuze van de juiste sociale netwerken. Daarom hieronder een duidelijke Infographic die de belangrijkste sociale netwerken die we in Nederland gebruiken toelicht. Al eerder heb ik geschreven over de verschillende sociale netwerken. Wat ze doen, hoe ze werken en wat jij moet kunnen om een …
Webshops en “stenen” winkels gaan naadloos samen
Webshops en “stenen” winkels gaan in de toekomst naadloos samen, maar de winkelstraten zijn nog niet klaar voor 2020, aldus conlusie Shopping2020. E-commerce Update! Integrale samenwerking is nodig om winkelstraten en -gebieden klaar te maken voor de klant in 2020. De volledig digitaal georiënteerde consument biedt juist voor winkels en winkelstraten heel veel kansen. Wel …
Google Statement rond Olympische Spelen Sotchi en mensenrechten!
Google maakt met de nieuwe Olympische Google Doodle een zeer duidelijk statement en dat zijn we niet gewend van de populaire zoekmachine. Wat is er aan de hand? Iedere dag als we voor het eerst op Google komen is het altijd een verassing wat de Doodle, de afbeelding, bij het zoekvenster zal zijn. Google’s team …
Leesbare en scanbare webteksten schrijven doe je zo!
Webteksten schrijven voor jouw website of webshop doe je anders! Leesbaar en scanbaar is belangrijk. Toen we nog op school zaten, hebben we geleerd netjes en formeel te schrijven. Hieronder een toelichting en uitleg met tips hoe je goede webteksten schrijft. Wat hebben we geleerd? Starten met een inleiding, de saaie inhoud in de kern …
Twitter Nieuws: Nieuw design vraagt om aanpassingen door jou!
Twitter komt regelmatig met iets nieuws en experimenteert continu met nieuwe mogelijkheden en nieuwe toepassingen. Zo ziet Twitter er nu anders uit dan u gewend was door vernieuwd design. Wat er nieuw is maar vooral wat je daarom moet checken en veranderen, zet ik voor je op een rijtje! Zo op het eerste gezicht is …
WebshopTIP: “Ouderen” kopen ook steeds meer online!
Webshops worden steeds meer gebruikt door de groeiende groep 50-plussers. Nu is de senior vooral op internet om in contact te blijven met familie en bekenden, in 2020 gaan ze ook massaal online kopen. De webshopTIP: houdt rekening met dit veranderend winkelgedrag! Retailers moeten serieus rekening houden met dit veranderende winkelgedrag van de groeiende groep …
E-commerce groei: Kansen voor ondernemend Nederland
E-commerce oftewel (online) retail en dienstverlening blijft internationaal groeien. Nederlandse ondernemers moeten online activiteit blijven ontwikkelen en uitbreiden! De groei van de (online) retail en dienstverlening biedt kansen voor BV Nederland. On- en offline verkoopkanalen versmelten en concurrentie gaat dwars door internationale grenzen heen. In de strijd om de bestedingen van de consument is het …
Google afbeeldingen zoeken verplaatst filter op Licentie naar “Zoekhulpmiddelen”
Zoeken van afbeeldingen op Google is natuurlijk al heel lang mogelijk. Filteren op de licentie die er op een afbeelding rust is nu verplaatst naar het top menu bovenaan in de zoekresultatenpagina. Korte toelichting. Gisteren liet Google’s Matt Cutts in een tweet weten dat het filteren op licentie nu is opgenomen onder de knop “zoekhulpmiddelen” …
E-commerce in 2020: Klanten organiseren zelf verzending
E-commerce ziet er in 2020 heel anders uit. De consument organiseert dan zijn eigen bestel- en ontvangstgemak. Tijd voor korte toelichting en uitleg! In 2020 zal het normaal zijn dat pakketjes ook op de besteldag en ‘s zondags worden geleverd. De consument bepaalt dan nog steeds of hij de ontvangst op het werk, bij een …
Shopping 2020: Veilig betalen belangrijker dan gemak!
“Consument wil in 2020 makkelijk, maar bovenal veilig betalen” Dit is de conclusie van de expertgroep Transaction van Shopping2020, die vandaag haar resultaten presenteert. Digitale identificatie en nieuwe technologieën zoals en gezichts- en voice herkenning zorgen ervoor dat de consument in 2020 steeds vaker contactloos kan betalen. Toch verkiest de consument veiligheid en betrouwbaarheid boven …