Sander Wijdemans
19 december 2022 09:30
door Sander Wijdemans
Categorie:
Website

Tips om je nieuwe bedrijf op de kaart te zetten

Wanneer je net een nieuwe onderneming bent gestart, dan wil je natuurlijk niets liever dan deze zo snel mogelijk op de kaart zetten. Meer bekendheid is meer klant, dus de kans op een verhoogde omzet. Om er nu als beginnend bedrijf direct enorm veel marketingbudget tegenaan te gooien, dat is voor de meesten vaak ook niet mogelijk. Toch zijn er ook allerlei andere mogelijkheden om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf direct de extra aandacht krijgt die het nodig heeft. Welke dat zijn, vertellen we je in dit artikel.

Facebook Marketing

Social media is vandaag de dag niet meer weg te denken binnen een goede marketing strategie. Zelfs de beste brokers om te kunnen handelen in aandelen zijn dagelijks bezig met het positioneren van hun branding op onder andere Facebook. Aangezien Facebook natuurlijk een gigantisch medium is, met heel veel gebruikers, is dit de perfecte manier om vooral lokaal al de nodige aandacht te trekken. Vraag bijvoorbeeld of vrienden en familie je berichten willen delen, zodat je bereik steeds groter wordt. Je zult merken dat wanneer je consistent post, je bereik en ook je volgers gestaag zullen groeien.

Maak een professionele website

Een goede website is ontzettend belangrijk om jezelf als bedrijf op de kaart te zetten. Daarbij maakt het niet uit of je ook daadwerkelijk producten of diensten aanbiedt via je website. Wat vooral belangrijk is, is dat je vertrouwen uitstraalt. In de tijd waarin alles via het internet gaat, is je website voor velen namelijk de eerste indruk, dus het digitale visitekaartje. Zorg er daarom dus voor dat de info die je wilt delen met de mensen, ook hier zichtbaar is. Op het moment dat mensen weten wat je doet en waar je voor staat, is het een kwestie van tijd voordat je ook via hier je eerste klanten zal mogen verwelkomen. Wanneer je in ETF beleggen gaat, doe je dit immers ook niet zo in een willekeurig bedrijf. Zorg er daarom voor dat je professioneel overkomt.

Lokale sponsoring

Heb jij een bedrijf dat producten of diensten verkoopt, dan is lokale sponsoringen een goede eerste stap om relatief laagdrempelig je naamsbekendheid te vergroten. Dit kan bij bijvoorbeeld de plaatselijke voetbalclub, zodat ze ook hier zien dat je bestaat. Wat je vaak ziet, is dat er door de club een beroep wordt gedaan op de sponsors wanneer er iets gedaan moet worden. Daarbij komt ook dat je langs het voetbalveld een reclamebord kunt nemen, zodat meerdere mensen je naam en logo voorbij zien komen. U

Stuur een persbericht is

De meeste lokale kranten vinden het prachtige om een interview in de krant te zetten met een nieuwe ondernemer. De kans dat jij door het insturen van een persbericht een telefoontje of mailtje krijgt, is dan vrij groot. Vaak komen ze bij je op locatie en nemen ze ook nog een foto van je bedrijf en van jou als persoon. Dit wordt gebundeld tot een mooi stuk, zodat je direct een enorm bereik hebt. Je zult zien dat dit op de lange termijn zeker bijdraagt aan de naamsbekendheid van je bedrijf.

Reacties