Sander Wijdemans
17 september 2020 20:47
door Sander Wijdemans
Categorie:
MKB-nieuws

Welke online betaalmethode past het beste bij mijn onderneming?

Heb je een eigen bedrijf en kunnen mensen producten bij jou kopen? Dan wil je dat zij makkelijk en snel kunnen betalen. Wanneer het betaalproces ingewikkeld en omslachtig is, bestaat de kans namelijk dat zij afhaken. Hier zit je niet op te wachten, want in dat geval loop je omzet mis. Tegenwoordig heb je talloze betaalmethodes om uit te kiezen. Dit maakt het er niet makkelijker op om de online betaalmethode te vinden die het beste bij jouw onderneming past. Worstel je hier ook mee? In deze tekst helpt deze payment service provider je op weg.

Welke online betaalmethode past het beste bij mijn onderneming

Direct online betalen

Kunnen klanten in jouw webshop producten kopen? Dan is het makkelijk wanneer zij direct een betaling kunnen doen. Jij hebt het geld hierdoor snel binnen, waardoor je het product kunt versturen. Voor wat betreft directe betalingen via het internet heb je tegenwoordig verschillende mogelijkheden. Je vraagt je misschien af welke betaalmethoden voor jouw webshop het beste is? De betaalmethode die vandaag de dag verreweg het populairst is, is iDEAL. Dankzij deze methode betalen jouw klanten via de beveiligde omgeving van hun eigen bank. Dit is een veilige betaalmethode en dat zorgt ervoor dat mensen sneller een product bij jou kopen.

Naast iDEAL bieden veel bedrijven met een webshop hun klanten de mogelijkheid om met behulp van een creditcard te betalen. Betalen via een creditcard is één van de veiligste manieren voor jouw klanten om een betaling te doen. Hoe dit komt? Doordat aankopen met deze kaart altijd verzekerd zijn. Dit is ook het geval bij de internationale betaalmethode PayPal. Hierbij zijn zowel koper als verkoper beschermd in geval van misleidende aankopen.

Achteraf betalen

Factureer je nadat je een product of de dienst geleverd hebt? Ook dan kun je jouw klant online laten betalen, bijvoorbeeld via een betaallink per mail of sms. Ook online zien we steeds meer webwinkels die de achteraf betalen aanbieden, bijvoorbeeld via AfterPay, Klarna of betalen op krediet. Het product wordt in dat geval geleverd zonder dat er een betaling binnen is. Voor de klant is dit hartstikke handig, want hij betaalt pas wanneer het product geleverd is en hij er tevreden over is.

Wanneer je werkt met achteraf betalen, verlaag je de drempel om een bestelling te plaatsen. Klanten hoeven namelijk niet direct het bedrag af te tikken, waardoor zij sneller geneigd zijn een product te bestellen. Zij betalen alleen voor het product of de producten die ze houden. Indien iets helemaal niet bevalt, sturen zijn het terug en betalen ze er ook niet voor. Achteraf betalen is hierdoor een uitstekende betaalmethode voor bedrijven die veel waarde hechten aan klantenbinding. Wanneer een klant deze betaalmethode als positief ervaart, komt hij in de toekomst vast en zeker terug.

Reacties