Leesbare en scanbare webteksten schrijven doe je zo!
Webteksten schrijven voor jouw website of webshop doe je anders! Leesbaar en scanbaar is belangrijk. Toen we nog op school zaten, hebben we geleerd netjes en formeel te schrijven. Hieronder een toelichting en uitleg met tips hoe je goede webteksten schrijft. Wat hebben we geleerd? Starten met een inleiding, de saaie inhoud in de kern …
Twitter Nieuws: Nieuw design vraagt om aanpassingen door jou!
Twitter komt regelmatig met iets nieuws en experimenteert continu met nieuwe mogelijkheden en nieuwe toepassingen. Zo ziet Twitter er nu anders uit dan u gewend was door vernieuwd design. Wat er nieuw is maar vooral wat je daarom moet checken en veranderen, zet ik voor je op een rijtje! Zo op het eerste gezicht is …
WebshopTIP: “Ouderen” kopen ook steeds meer online!
Webshops worden steeds meer gebruikt door de groeiende groep 50-plussers. Nu is de senior vooral op internet om in contact te blijven met familie en bekenden, in 2020 gaan ze ook massaal online kopen. De webshopTIP: houdt rekening met dit veranderend winkelgedrag! Retailers moeten serieus rekening houden met dit veranderende winkelgedrag van de groeiende groep …
E-commerce groei: Kansen voor ondernemend Nederland
E-commerce oftewel (online) retail en dienstverlening blijft internationaal groeien. Nederlandse ondernemers moeten online activiteit blijven ontwikkelen en uitbreiden! De groei van de (online) retail en dienstverlening biedt kansen voor BV Nederland. On- en offline verkoopkanalen versmelten en concurrentie gaat dwars door internationale grenzen heen. In de strijd om de bestedingen van de consument is het …
Google afbeeldingen zoeken verplaatst filter op Licentie naar “Zoekhulpmiddelen”
Zoeken van afbeeldingen op Google is natuurlijk al heel lang mogelijk. Filteren op de licentie die er op een afbeelding rust is nu verplaatst naar het top menu bovenaan in de zoekresultatenpagina. Korte toelichting. Gisteren liet Google’s Matt Cutts in een tweet weten dat het filteren op licentie nu is opgenomen onder de knop “zoekhulpmiddelen” …
E-commerce in 2020: Klanten organiseren zelf verzending
E-commerce ziet er in 2020 heel anders uit. De consument organiseert dan zijn eigen bestel- en ontvangstgemak. Tijd voor korte toelichting en uitleg! In 2020 zal het normaal zijn dat pakketjes ook op de besteldag en ‘s zondags worden geleverd. De consument bepaalt dan nog steeds of hij de ontvangst op het werk, bij een …
Shopping 2020: Veilig betalen belangrijker dan gemak!
“Consument wil in 2020 makkelijk, maar bovenal veilig betalen” Dit is de conclusie van de expertgroep Transaction van Shopping2020, die vandaag haar resultaten presenteert. Digitale identificatie en nieuwe technologieën zoals en gezichts- en voice herkenning zorgen ervoor dat de consument in 2020 steeds vaker contactloos kan betalen. Toch verkiest de consument veiligheid en betrouwbaarheid boven …
Wat zijn de afmetingen van afbeeldingen in Google+?
De afmetingen van afbeeldingen voor de Social Media zijn vaak onduidelijk en daarom heb ik voor de verschillende Social Media uitleg gezocht. Nu deel 2: afmetingen van afbeeldingen voor Google+ Vorige week dondedag plaatste ik al een handige cheat sheet met de afmetingen van afbeeldingen voor een Facebook Pagina. Zoals toen beloofd plaats ik hier …
Afmetingen van afbeeldingen voor de Facebook Pagina
De juiste afmetingen van afbeeldingen voor de Facebook Pagina verzameld in een handige Infographic! Als je profielen maakt voor jouw Social Media kanalen heb je vaak problemen met de juiste afmetingen van afbeeldingen. Je upload afbeeldingen zoals gevraagd wordt, maar deze worden dan niet juist weergegeven. Een deel ontbreekt of er vindt een vreemde aanpassing …
E-mailmarketing Tips voor 2014: vijf te volgen trends!
Wat worden in 2014 de belangrijkste trends voor e-mailmarketing waar je rekening mee moet houden? Hieronder volgen in mijn ogen de vijf meest belangrijke trends van het volgende jaar. Het einde van het jaar nadert en dat betekent natuurlijk dat het weer tijd is voor de lijstjes met vooruitzichten naar 2014. Wat zal het komende …